23 Aralık 2011 Cuma

Apfelstrudel (Elmalı Tatlı)


Avusturya'nın geleneksel bir tatlısı olan Apfelstrudel'i ablam Viyana'da yemiş ve tadına bayılmış. Ve hemen üzerinde tarifinin yer aldığı kartpostalı almış. Hamurunun yapımı biraz zor göründü gözüme. Tarifte dilerseniz milföy hamur da kullanabilirsiniz  yazdığından ben milföyle yaptım. Tadını ben de çok sevdim. Damak zevkimize uygun, dışı çıtır çıtır, içi bol malzemeli yumuşacık enfes bir tatlı.  

MALZEMELER: (6 kişilik)
5 yemek kaşığı dövülmüş ve kavrulmuş fındık
2 yemek kaşığı dövülmüş ve kavrulmuş badem
4 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
Yarım limonun suyu ve kabuğu
2 büyük elma (kabukları soyulmuş, çekirdekleri çıkarılmış ve dilimlenmiş)
3 yemek kaşığı kuru üzüm
4 adet çok ince açılmış milföy hamuru
3 yemek kaşığı tuzsuz tereyağ (erimiş)
Üzerine serpmek için pudra şekeri



YAPILIŞI:
Bir kasenin içinde fındık, badem, toz şeker, tarçın, limon suyu ve rendesi, elma dilimleri ve kuru üzümü karıştırın. Bir kenara ayırın.

Milföy hamurunun bir yaprağını temiz bir mutfak havlusunun üzerine serip, içine erimiş tereyağını fırça ile sürün. Sonra ikinci yaprağı serip aynı işlemi ona da yapın. Kalan 2 yaprak için de bu işlemi tekrarlayın.

Hamurun kenarlarında 3 parmak kalacak şekilde hazırladığınız karışımı hamurun içine serpin. Uçlardan tutarak, doldurduğunuz malzemenin üzerine doğru kapatın. Mutfak havlusuyla hamuru yuvarlayarak uzun bir şekilde sarın.

Hazırladığınız rulo şeklindeki hamuru yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin. Üzerini fırçayla yağlayıp, önceden 190 derecede ısıtılmış fırında 35 dakika kadar pişirin. (Üzerinin altın sarısı renginde kızarması lazım)

Fırından çıkardıktan sonra dilimleyip, pudra şekeri serperek servis yapın.


Afiyet şeker olsun.

19 yorum:

  1. vayyyy.harika olmuş canımçbayıldım görüntüye.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Milföy hamuruyla yapılan tatlıları çok seviyorum ben. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  3. Bol malzemeli güzel bir tatlı canım.
    Eline sağlık..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. heyyy neslice bu harika bir tarif. zaten elmalı herşeye bayılırımmm. ellerine sağlık.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor doğrusu ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. güzel olmazmı beğenilmezmi:) nefis olur nefis ellerinize sağlık canım sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. çok lezzetli görünüyor, tarif için teşekkürler denenmesi gerek =)

    YanıtlaSil
  8. Ben buna bayılıyortum
    Almanya da yemiştim sonra kendimde yaptım ama aynı lezzeti tutturamadım .
    Ellerine sağlık canım nefis görünüyor afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  9. Ohh canıM yaa yanında kahveyle yenebilecek nefiss bir tatlı olmuş..
    Ellerine sağlık canım benim..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. canım harıka cok guzel olmus elmalı olunca nefıs oluyor her şey ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  11. ellerıne sağlık canım nefıs olmus elma her şeye yakışıyor ozellıkle keklere turtalara kurabıyelere tatlısını da unutmamak lazım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Sanırım milföylüsü kolay:) Ellerinize sağlık, baya kalorili bir şeye benziyor bu:)

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık tatlım, gerçekten de çok leziz görünüyor. En kısa zamanda ben de deneyeyim :) Afiyet olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. elmalı her tadı çok severim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Umarım yüreğinizin ışıl ışıl olduğu bir yıl geçirirsiniz.


    Savaşların, acıların ve felaketlerin, geçip giden koca bir yıl gibi geride kalması umuduyla.. Nice nice yıllara

    YanıtlaSil
  16. HARİKA PRATİK VE LEZZETLİ BİR TARİF OLMUŞ.hEMEN DENEMEK İSTİYORUM.
    SEVGİLERLE

    YanıtlaSil
  17. aaaa ben bu tarifi kaçırmışım neyse yakaladım bak:)) nefis görünüyor milföy den olmasıda nisbeten pratikleştiriyor işi ilk fırsatta deneyeceğim...(3 ağustosta aklımda) :)

    YanıtlaSil
  18. yanındaki mug ile servisi muhteşem olmuş..

    YanıtlaSil
  19. aman ha hamur açmakla uğraşmamak için kolaya kaçıp da yufka kullanmayın, tatlı piştikten sonra kesilmiyor, kesmeye çalışırken güzelim tatlı dağılıyor. öyle olunca da bir espirisi kalmıyor. içini çok güzel hazırladığım apfelstrudelimi şu an elimde poğaça gibi tutarak ısıra ısıra yiyorum

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...